http://www.becxcompetition.nl/materiaal/driftcar/_421____NL
 

Driftcar 2WD / 4WD (mini WRC)

(in ontwikkeling)                         

Driftcar 4WD

 

Driftcar 2WD

SPECIFICATIES 4WD

De kleine 4WD driftcar is door het Becx-TDS racing team in eigen beheer ontwikkeld en gebouwd. Het chassis en wielophanging van de 4WD is ontwikkeld in samenwerking met Ad Verkuilen motorsport. Deze 4-wiel aangedreven drdiftcar heeft een 5 cilinder turbo motor met 600 Pk en een droog gewicht van 825 Kg. Dit vertaald zich dan ook in een acceleratie van 0-100 km/h binnen 2,5 seconden!! 

De 2 kleine driftcars zijn afgeleid van de Ford Fiesta WRC, maar dan geschaald op 85% van de ware grootte. Met hun lage gewicht en hoge vermogen, zijn de "mini WRC's:" bloedsnel en hebben een zeer hoge fun factor. Deze driftcars zullen gebruikt gaan worden als test auto voor de rally en als ondersteuning tijdens de Drift shows met de MAN Truck.

 

SPECIFICATIES 2WD

De kleine 2WD driftcar is door het Becx-TDS racing team compleet in eigen beheer ontwikkeld en gebouwd.  De Carbon fiber body is gelijk aan de 4WD uitvoering echter onderhouds heeft deze achterwiel aangedreven driftcar een kleinere 1000cc turbo motorfiets motor met "maar" 300 Pk, maar heeft in tegenstelling tot zijn "grote" broer maar 600Kg vooruit te slepen. Dus dat wil zeggen dat ook deze "lichtere" variant zeer snel accelereert en een lust is om mee te spelen. Beide auto's zijn ondank hun kleine formaat voorzien van 2 zitplaatsen, waardoor ze uitermate geschikt zijn voor taxiritten met passagiers die van een uitdaging houden.

 

CHASSIS

Het chassis is opgebouwd uit 40x2 Chroom Molybdeen buis en voldoet aan de laatste FIA eisen. Door de efficiente constructie en gebruik van licht materiaal is het totaal gewicht ruim onder de 1000 Kg gebleven, waarbij de veiligheid niet in gevaar is gekomen.

Gewicht:  615 kg 2WD / 825 kg 4WD 

Breedte:  1.600 mm

Lengte:     3.600 mm

Wielbasis: 1.250 mm

Brandstoftank: 40 ltr.

 

REMMEN

Remmen voor:  Geventileerd, 335x30mm,

6-zuiger Hi-Spec remklauwen

Remmen achter: Geventileerd, 300 x 30mm,

4-zuiger Hi-Spec remklauwen

 

Electronica

Van beide voertuigen is de electronica geheel in eigen beheer gefabriceerd en samengesteld. Met functie's als ALS, electro pneumatisch schakelen, Power modules, Haldex release koppeling, electronic centre diff, enz.

Alle electronica kan vanaf het stuurwiel worden bediend, en afgelezen van speciale race display's op het dashbord en middenconsole.

 

MOTOR

4WD

De motor is in basis een 2.5 Audi TT Turbo 5 cilinder TFSI motor die compleet is omgebouwd naar rallycross spec's. O.a. de zuigers, drijfstangen en vliegwiel en nokkenassen  zijn vervangen door speciaal door Van Kronenburg ontwikkelde en geteste exemplaren.

Type:    2.5 ltr 5 cilinder, 20V, Audi TT TFSI motor

Boring 82.5mm x slag:  92.8 mm

Cilinder inhoud: 2.480 cc

Vermogen max.:  600 Bhp @ 7.800 rpm

Koppel max: 550 Nm @ 6.900 rpm.

Brandstofsysteem: injectiesysteem met enkele gasklep (Fly by wire).

Motor management: KMS van Kronenburg

Brandstof:  BIO E85

Draaiend gedeelte: Speciale zuigers, drijfstangen, vliegwiel en nokkenassen.

 

Bekijk hier het filmpje van de Audi 5 cilinder motor op de testbank bij Van Kronenburg motorsport.

 

 

 

 

2WD

De basis motor is een Suzuki GSX-R1000 motorfiets blok dat bij Jan Roelofs in Valkenswaard is omgebouwd tot een turbo motorblok met dry-sump smering. Inwendig is alles voorzien van hoogwaardige onderdelen om de grote drukken van de turbo om te zetten in een hoog vermogen en koppel.

Type:    1000cc Suzuki GSX-R motorfiets

Cilinder inhoud: 1.000 cc

Vermogen max.:  300Bhp @ 12.000 rpm

Koppel max: 200 Nm @ 10.500 rpm 

Brandstofsysteem: Throttle body met 4 gaskleppen en 8x high pressure injectors

Motor management: KMS van Kronenburg

Brandstof:  Bio E85

Draaiend gedeelte: Speciale zuigers, drijfstangen, vliegwiel en nokkenassen.

 

Bekijk hier het filmpje van de Suzuki GSX-R1000 Turbo motor op de testbank bij Jan Roelofs Racing

 

AANDRIJFLIJN

De aandrijflijn van de 2WD is de standaard versnellingsbak die verwerkt is in de Suzuki GSX-R1000 motorfiets blok, echter voorzien van een extra zware race koppeling.

De 4WD is daarintegen uitgerust met een speciale sequentiele 6 versnellingsbak van het merk KAPS, en kan een Koppel aan van meer dan 600Nm. De versnellingsbak is niet meer uitgerust met een versnellingspook, maar met een schakel flipper op het stuur, die een electro-pneumatische systeem activeert. Het achter diff is voorzien van verzwaarde tandwielen en heeft een centre diff, dat electronisch vanaf het dashbord kan worden ingesteld.

I

 

SCHOKDEMPERS

Een van de belangrijkste onderdelen van de Driftcar zijn de schokdempers.

De schokdempers zijn bij de 4WD driftcar speciaal vervaardigd door de Nederlandse firma Reiger, die ook het Rally team voorziet van deze hoogwaardige 3-weg instelbare dempers.

 
Sitemap | Algemene Voorwaarden | Website door CM Specialist