http://www.becxcompetition.nl/materiaal/drift-truck/_419____NL
 

MAN TGS 18.1100 Drift Truck

 

 

 

Voor de liefhebbers! 

De complete foto serie van de Drift Truck in opbouw.

 

 

SPECIFICATIES

De MAN TGS1100 Drift truck is door het Becx-TDS Racing team compleet zelf opgebouwd vanaf een originele MAN TGS basis trekker. Met 7500 gepassioneerd werkuren heeft het team een unieke drift truck op het asfalt gezet.

  • MAN TGS 18.1100
  • Rennsport motor MAN D2676, 12,4 ltr.
  • Vermogen > 1.100 Pk 
  • Koppel > 5.000 Nm 
  • Max. Toerental: 2.800 Omw./min.
  • Versnellingsbak: ZF16S221 Speciaal geprepareerd
  • Koppeling: Sachs enkelvoudige race/sinter koppeling
  • Schokdempers: 3-weg elektronisch instelbaar. Reiger Suspension (NL)
  • Koeling: radiateur en intercooler. ERF Eindhovense radiateuren fabriek
  • Bodywork Versterkt carbon. Epox products
  • Remmen: Watergekoelde remschijven rondom. Temp. 250 gr. - 700 gr.
  • Banden: Speciale Raceslicks 315/70 R 22,5
  • Gewicht: +/- 6000 Kg
  • Acceleratie: 0-100 Km/h < 5 sec. 60 Km/h – 160 Km/h < 6 sec.
  • Topsnelheid: > 210 Km/h

 

 

Verder nog enkele gadgets die in de cabine te vinden zijn:

  • 5x buitencamera i.p.v. spiegels.
  • 4x camera systeem voor video opnames in en rondom de cabine.
  • Elektronisch schokdemper verstelling rondom vanuit de cabine.
  • Banden spanning en temperatuur controle vanaf het dashboard.
  • Datalogger en digitaal dashboard. (GPS / G-krachten)
  • 3x Hydraulische krik rondom, voor snelle bandenwissel.
  • Pneumatische snellos handrem

 

CHASSIS

Het chassis van de MAN truck is compleet opnieuw opgebouwd en ingekort, door het team zelf, waardoor de cabine bijna 50 cm naar achteren is gekomen. Hierdoor krijgt men een compacter/gedrongen uiterlijk, en een super stijf frame. De rolkooi voldoet aan de laatste FIA eisen, zoals ook voorzien in de DAKAR Trucks.

 

 

REMMEN

Remmen voor:  Geventileerd, temperatuur 250/700 gr.

pneumatisch bediend/ water gekoeld

Remmen achter: temperatuur 250 - 450 gr.

Pneumatisch bediend

 

MOTOR

De motor is van basis een 12.4 ltr. Turbo motor van de standaard MAN TGS480, die compleet is omgebouwd naar spec's van de Rennsport afdeling van MAN. O.a. de zuigers, drijfstangen en vliegwiel en nokkenassen  zijn vervangen door speciaal door MAN ontwikkelde en geteste exemplaren, die ook gebruikt worden in de Truck Grand Prix wereld.

 

 

 

 

Type:    Rennsport motor MAN D2676, 12,4 ltr.

Vermogen max.:  +1.100Bhp @ 3.000 rpm

Koppel max: 5000Nm @ 2.800 rpm

Brandstofsysteem: directe diesel injectie met enkele gasklep (Fly by wire).

Brandstof:  Diesel

Draaiend gedeelte: Speciale zuigers, drijfstangen, vliegwiel en nokkenassen.

 

AANDRIJFLIJN

De aandrijflijn is opgebouwd uit een standaard ZF16S221 versnellingsbak die speciaal is geprepareerd door Bernhard der Kinderen (De Rooy Dakar team) en heeft de standaard 16 versnellingen bediend door een pook met H-patroon. Het achterdifferentieel is  aangepast aan de hoge piek belasting die de truck heeft tijdens het driften, en kan 100% gespert worden vanuit de cabine. 

I

SCHOKDEMPERS

Een van de belangrijkste onderdelen van de R5 zijn de schokdempers. De schokdempers zijn bij de MAN Drifttruck speciaal vervaardigd door de Nederlandse firma Reiger, die ook de rallyauto voorziet van deze hoogwaardige 3-weg instelbare dempers.

 

 

Sitemap | Algemene Voorwaarden | Website door CM Specialist